Sunday, August 31, 2008

Salam Ramadhan Al-Mubarak...

Di atas sikap aku yang sangat malas ni... yang tak reti nk update blog yang dahulunye meriah... (meriah ke? wakakaka) so.. terpakse la aku wat 2 entri dalm mase yang same.. hahahahaha... wpn ade yang akn cakap aku gile posting.. lantak lah.. sbb aku dah lame tak post kat sini.. hahahaha..

btw. aku bukak entri yang ke 2 pade hari yang same ni... sbb aku nak megucapkan salam ramadhan kepade semua pembace blog aku yang menyokong aku selame ni.. hahahaha.. sebelum meyambut ramadhan ni.. aku nak memohon kemaafan kepade semua yang kenal aku tak kira yang dah lame kenal ataupun yang baru kenal... ok.. (eh.. kenape nak mintak maaf plak.. ?? orng mintak maaf mase raye.. )

Owh.. bagus soklan tu... sape yg tanye td ek?? (owh.. kamu ye.. nnt aku jwb ok.)

ok.. cube bace mende ni...

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan :

"Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya

* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri

* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya

Maka Rasulullah pun mengatakan Amin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat , dan dilakukan pada hari Jumaat.

oleh itu.. aku nak mintak maaf banyak2 kat:

1. Emak n ayah aku... (kalo terbace blog aku ni.. ermm.. x pe la.. baik aku jmpe face 2face)

2. Adik beradik aku... terutamenye kat kak long.. lutfi.. apip.. wa.. padil.. emi.. fami.. aie.. aien..

3. Saudara mara... sepupu sepapat.. semua la.. pakck makcik..
4. Kawan2 aku.. boy, kay, fariz, anis, fendi.. kawan sekola SAMSML, SMTPD.. kwn2 kat uitm.. kolej jati...

5. Dak2 JPK jati... terutamenye sesi 2005/06

6. All the members of Aizoner.. (aizat fc)

7. taklupe juga kepade Riz Angels.. (riz fc.)

8. n sape2 yang mengenali aku.. yg aku lupe + maleh nk sebutkan name.. (wakakakkaka)


so.. aku mintak maaf banyak2 ok... nnt raye.. aku wat open house.. aku ajak la korng sume ok.. (wah..!! belom ape2 lagi dah ckp pasal raye kan.. bernagannnn..!!)

ok..


Selamat Menyambut Ramadhan.... Semoga Ramadhan Kali Ini Lebih DiBerkati.. insya'allah...

3 comments:

Boyz said...

wah.....menarik nyer...sebakzz..

Aku Insan Biasa said...

ye ar tu..

rohayaroy said...

haiiiiiiiii bee....
sama2 ek.. kita bermaaf maafan k..
akak pon mohon ampun dan maaf kalau ada terkasar bahasa... baru sempat bukak blog awak ni...