Sunday, June 15, 2008

Bakat Terpendam..


Hari ni, aku nak cerite mengenai adik aku. Dier ni baru 10 tahun kirenye bru darjah 4 la. Ape yang dier ade sangat disenangi ngan famili aku.. Kalo dier bercakap memang sume akn gelak.. Kadang-kadang tu.. aku gelak sambil lekuk kepale dier.. (dush.. dush) sbb lawak dier agak matang jika nak bandingkan dengan umor dier ni.

Ok la.. bukan nak cite pasal bakat dier yang sangat kelaka tu.. just nak cite pasal ape yang dier observe.. n mcm mne dier applied. Huh..

Ade satu minggu tu.. hari ahad.. aku sebok la online (sebok sgt kan). mlm tu tak de gangstarz.. so.. famili aku tgk la "Konsert Jom Heboh". termasuk la adek aku tu. Then.. dier masok bilik sambil bawak buku tulis.. (macam la aku kesah ape dier nk buat ngn buku tu kan..) so.. aku just tercongk depan Pc nih. tapi pelik gak la.. sejak bile dier rajin buat Homework.. sbb kalo bab study ni.. dier mmg liat sikit. huh..

Aie


Tibe-tibe.. dier kuar ngan buku nota dier tu.. dier tunjuk kat aku.. ape yang dier buat. " iki (name aku).. nak tgk tak ape yang aie (name adik aku) buat.." aku ignore je.. sbb kt depan pc lagi penting nih (walaupon just YM je.. hahahaha). Then.. dier merajok sbb aku ignore dier.. "ye la.. ye la.. iki tengok ni" "ape yang aie buat?" aku tanye kat adik aku tu. "aie buat lagu.. hahaha.. tajuk Di Mana Sahabatku" katenye..

aku pon bece lirik lagu tu... hahahahaha.. klaka gile.. tapi boleh tahan gak la.. utk budak umo mcm dier tu.. hahahaa..

By the way.. aku dah recordkan lagu tu.. gune hp aku. Aku nyanyikan untok dier.. sbb dier sendiri pn tak tau melodi untuk lagu tu.. hahahah.. so.. aku suruh adik aku petik je gitar.. then aku nyanyi.. so.. jadi lah lagu ni...

Kalo korng nak dengar.. just klik play je ok.. hahahaha..



10 comments:

Boyz said...

seperti biasa, aku akan jadik orang paling supportive...pengomen pertama, even yang pertama dgr lagu nih...(dari phone ko)...dia mmg berbakat...kalo ko asah, bakat dia..dia boley maju...bukan sahaja dlm penghasilan lagu...malah, akademik...erm...dia dah jumpa blom kengkawan dia? hehehhe

Aku Insan Biasa said...

haha.. ok.. itu pn kene pakse.. aku hrp ko akn bukak blog aku tanpa paksaan dari aku... mcm aku bukak blog ko tanpa paksaan ok. huh!!

Boyz said...

ape maksudnya tuh..hello sah2 ko nyer blog dalam aku punyer "must visit" blogs list...hati aku ikhlas ek...sangat!

Anonymous said...

huhu.. tak sangka aku ader lagi adik yg berbakat...
sorang nak jadi penyanyi.. tapi mcm tak jadik
ni plak ader nak jadik penulis lirik..
hmm.. impressive...
takpe.. nanti k.long balik nak dengar lagu secara life..
chaiok adik2ku...
semoga kau pun maju dlm menegakkan agama.. amin..

p/s: sape lak yg berbakat jdk ustaz ye???

add_asyraf said...

wah...sedap gak...lirik walau simple tapi best...tapi nyanyi sumbang skit...larikkk...

Boyz said...

kak long iki? wahhh..itu yang keje doktor tuh kan....wah best family ko kan...penyanyi...penulis lirik..doktor..hehhe...ustaz ke? ada arr kak long.."wa" kan boleh jadik ustaz...dia boleh punya

Zunaidi Dali Great Eastern said...

wow...


bole jadik m nasir...

wow!

Rizal Hashim said...

Eh menyanyi dlam blog sendiri, strategic managent & marketing yg bgus...pastu lyricist pon dari family sendiri. Leh jadik cam KRU gak ni...Best...best

amer_ajib said...

argh tidak... kenapa kau menyayi bee?...

kau membuatkan aku terkenang saat manis bersama kau kat UiTM dolu2.. bila kau menyarung wig retro..bersama denagn sunglasses sebesau muka kau.. sambil miming lagu siti nurhaliza.. tu belum lagi ko bersiap ala2 anna sui!

Anonymous said...

i adore aie!

anyway, iki jgn la ignore die~
small tots kan mesti nak attention lebih2 punye~

xpelah~
send my love to aie,aen gan fahmi~

xoxo!