Friday, June 13, 2008

Hanya Kau Yang Mampu..



Penat aku melangkah dari detik demi detik.. bertukar menjadi saat, minit juga jam. Kematangan mengubahnya menjadi hari, minggu, bulan juga tahun.. demi mencapai kehidupan yang hakiki ini.. aku masih melangkah hingga ke saat ini. Namun aku tahu.. tiada apa yang mampu menghalang jejak langkahku daripada meneruskan perjalanan hidup ini. Dengan langkah demi langkah banyak mengajarku erti kehidupan di alam yang fana ini. Dengan langkah itu jugalah ku sedar bahawa.. pancaroba penuh menghalangku untuk terus melangkah demi mengecapi keindahan di alam hakiki..

Namun aku juga tahu.. cuma SATU yang mampu menggerakkan langkah kakiku ini supaya terus bergerak... Dan cuma DIA yang SATU juga mampu membuatkan aku berhenti dari terus melangkah... dengan kuasa yang MAHA perkasanya.. Hanya DIa yang mampu mencorak kehidupan menjadi satu lukisan yang INDAH. Aku memohon diberikan kekuatan supaya aku mampu harungi hidup ini hingga ke akhirnya...








Hanya Kau Yang Mampu - Aizat

Ku cuba redakan relung hati,
Bayangmu yang berlalu pergi,
Terlukis di dalam kenangan,
Bebas bermain di hatiku….
Cerita tentang masa lalu,
Cerita tentang kau dan aku,
Kini tinggal hanya kenangan,
Kau abadi di dalam hatiku….

Harusnya takkan ku biarkan kau pergi,
Membuat ku terpuruk rasa ingin mati,
Derita yang mendera kapan akan berakhir,
Hanya engkau yang mampu taklukkan hatiku
Cerita tentang masa lalu,
Cerita tentang kau dan aku,
Kini tinggal hanya kenangan,
Kau abadi di dalam hatiku….

Harusnya takkan ku biarkan kau pergi,
Membuat ku terpuruk rasa ingin mati,
Derita yang mendera kapan akan berakhir,
Hanya engkau yang mampu taklukkan hatiku

Aku cinta ooohhhhhh…
Aku cinta oooooooo

5 comments:

Boyz said...

wow...jiwang..nice layout,..

Anonymous said...

salam bro...ape cer skang...?wei...ayat2 kat dlm blog nnie..buat sendiri ker...ada sumber2 lain...sbb yg aku tau ko ngan aku lebih kurang je 6 thn lepas...haha...tp kalau btul dr ko...well done...it is more interesting if u put many picture in this blog...so..all d best..(",)

Aku Insan Biasa said...

apiss.. hehehe.. ha'ah.. sume ayt2 aku... xde copy paste memane ok. just lirik je yg aku copy paste.. hahahaha..

thanks 4 da cmmnt.. hehehe

rohayaroy said...

wow! wow! bee best nyeeeee dah ada blog .... tersentuh hati ni....

LaraSuffi said...

salam abg fikree..this my first tyme.. view your blog.. Congrat bro! its so interesting 4 me..
teruskan usha anda..
hmm nyway suke sgt lagu aizat hanya kau yang mampu... tuu..
cz its shows my life tooo..
ahazzz!!
gud luck bro!