Sunday, September 21, 2008

Bulan Ramadan ni Bulan Pesta Makanan...??!!

Cukup la korang bace tajuk entri kali ni.. msti korang dah tau amende yang aku nak cite dalam ni kan. mesti korang ingat aku nak cite pasal jenis2 makanan kan...btw.. aku bukan nk cite pasal jenis2 makanan.. tapi... (nak tau... bace la samapi abes.. huhuhuhu)




Sedapnye.. rse mcm nk sume je kan...



banyaknye kuih muih..


Macam ni la.... Ade yang cakap.. bulan ramadan ni bulan utuk kite tingkat kan amalan.. (betul la tu kann..) ade jugak yang jadikan bulan ramadan ni sebagai Pesta Makanan sambil mengaut keuntungan... (ok je.. asalkan rezeki tu halal)... Kenape aku ckp mcm tu...?? Ala.. orang pon tau la kan.. bile bulan ramadan je.. bape banyak tapak2 bazaar yg di buke... n macam2 jenis makanan yang akan di jual.. dan yang paling penting.. mese bulan ni la.. jenis2 makanan yg xde mase bulan biase... bnyak terdapat mse bulan ramadan ni.. (contohnye.. ape ek.. heheh aku xtau..)


ok la.. aku bg contoh skit ek.. kalo bulan biase.. aku nk crik aym golek.. sgt susah... kene tunggu ade psr malam la.. tp kdng2 tu.. psr mlm pon xde aym golek.. yg ade pon.. cume kepak bakar.. tol x? nak rase makanan yg best2.. kene tunggu psr malam.. kalo xde pasr mlm.. kene la mkn mende2 yg biase2 kan.



Chicken Wing


So.. maksudnye... bazaar ramadan ni... adalah pasar malam yang dibuke setiap hari pade bulan ramadan. hahahahhaha... that's mean sgt bgus la.. seng nk dpt mcm2 makanan n boleh meniage kan.


tapi.. ape yang aku nk tekan kan kat sini... di sebabkan bazaar ni ade setiap hari.. n setiap hri tu makanan dier ade byk... that's mean.. boleh jadi, makanan tu adalah makanan semalam. kalo semalam ok la.. kalo yng minggu lepas punye.. mcm mne? kan...


kenape aku ckp mcm tu.. ? sebab.. sepanjang bulan pose ni.. bile aku beli maknan kat luar... perut aku akan berase tidak selese n sometimes... "cherry berry" pon berlaku. leteh dowh.. asyik kuar masok toilet je. so.. mende tu membuatkan aku kurang sgt nak beli lauk atau makanan kat luar.. kalo beli pon.. beli air je.


tempat melabuuurrr....

ha.. ape? mgkin berlaku kat bazar aku beli tu je..?? ermm.. btul la tu.. tp aku selalu beli kat bazar yang berlainan... yang paling penting... bazar2 yang aku pegi tu.. aku pegi sekali je... (utk beli makanan...) tempt2 yg aku pegi... bazar Sg. merab, bazar putrajaya, bazar PKNS shah alam, Bazar sec 2 shah alam, mini bazar sec 6 shah alam, mini bazar Uniten.. (yg ni selalu... singgh beli air je).


aku x ckp bazar tu makanan dier x bersih.. mgkin ade kedai yg bersih.. tp sume nmpk same je kan. So.. aku nak korang sume hati2 la... jgn la beli sgt kat bazar ni. masak sendiri lg best... tapi kalo korang nk eli gak x pe la. x kesah pon. nnt sakit perot.. bukan aku.. korng ar yg sakit.. (hehehehhe). kalo x sakit perot x pe la.. bersyukur la kan.. heheheh...




lebih selamat... sbb bru masak...


Sangat bergaya.. n menarik...


btw.. isu sakit perot ni... bukan aku sorng je yg lalui... kwn2 aku pon same... seperti.. Boy (hanya aku) selau gak la sakit perot.. ye la orng bujng.. nk msk ape je. nk seng.. beli je kat bazar kan. So.. dier kerap jugak la sakit perot...


n lagi sorang... adalah seorng peminat fanatik blog aku.. (hahhahaha). Abg bad.. atau name lainnye.... Prince Eddy... dier pon pernah mengalami situasi yg same, iaitu.. SAKIT PEROT... n hampir declair bahawa.. toilet adalah umah dier yg kedua. btw.. abd bad.. mcm mne skrng? dh ok dah? ermm.. sian aku tgk abg bad ni... sbb dier terlalu baik dan kacak utk kene sakit perot ni... kalo korang rse nk berkenalan ngn abg bad ni... bleh.. letak la details korng kat komen... nnt dier akn reply. hahahha... (alamak... glamer la dier lepas ni... hahhahha)


nasi kerabu... my fav.. huhuh.. n pernh buat aku skit perot...




pilihlah makanan yg bersih n selamat...


Ape2 pon.. nasihat aku... korang pandai2 la pilih gerai yg menyediakan makanan yg bersih dan selamat. Elakkan pembaziran... (hahha.. ayt skema gile).




2 comments:

Boyz said...

erm....aku tak suke g makan kat kedai yang tuan kedai kedekut....sebab kalo mintak lebih...sambal lebih ke...ape2 ar..kene sumpah..pastu sakit prot...dan beriiiii...kan...kan

Beskal Chap Ayam-CUBE said...

sedap nyaaaaaaaaaaaa